Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

....Metro ...trasa A..1.6. 2015

...Náhoda?Asi ano....Ale když jsem zaslechla, že se o mé nemoci mluví v metru 50cm ode mne...Nedalo mi to abych se do hovoru 2 mladých mediček nevmísila...

Praha 1.6....17hod,... metro...trasa A...jedu z Flory na Hradčanskou, mám toho už za ten den celkem dost, jsem unavená, 3 hodiny jsem strávila po doktorech tašku mám narvanou k prasknutí léky na 3 měsíce......celkem spěchám, mám hodně času a pak zjistím ,že nemám:-)začnu se třást protože nevím, jestli vše stihnu...už tolikrát mi bylo vyčítáno okolím, že si musím dávat víc času na činnosti, když vím, že jsem pomalejší, ale mně se to nechce dodržovat:-)najednou slyším, že vedle mě někdo říká extrapyramidové poruchy..L-DOPA/lék, kterým se Parkinson léčí/, otočím se a stále tak minutu poslouchám/ano vím, je to neslušné, ale nedá se neposlouchat/ zda jsem špatně neslyšela... 20 cm ode mě si povídají dvě slečny.. odhaduji je na medičky/ po chvilce zjistím, že můj odhad byl správný/, jsou velmi sympatické, jedna říká druhé , že se to musí naučit, že to ještě neumí.. druhá jí přitakává.. chvilku přemýšlím, mám říct, že jedou metrem s někým, která touto nemocí trpí? Napadá mě, že bych jim mohla být prospěšná a nápomocná při studiu, a napadne mě, že se třeba dívám do tváří budoucích lékařek, které možná s týmem kolegů vymyslí lepší způsob léčby nebo způsob jak bojovat s tímto nezvaným pánem, který si přijde jako by nic a všude dělá jen problémy...a to rozhoduje, pustím se a řeknu ať se nezlobí, že je poslouchám, ale že jsem parkinsonička a ukazuji náramek. A že mě zaujali svým hovorem. Nabízím se, že pokud by chtěli popsat třeba příznaky nebo jak nemoc vznikla, jsem jim k dispozici. Studentky toto asi nečekaly, ale zareagovaly okamžitě, a to pozitivně, řekly, že by si vše rády přečetly, já jen zjišťuji, kde vystupují abychom si stihly předat kontakt, podávám jim svojí vizitku a, jelikož druhá slečna vystupuje téměř ihned, ujišťuji první, že mi může kdykoli napsat...ráda jí popíši léčbu a i jiné pro ní důležité věci ke zkoušce, k práci... Jedeme na stejnou zastávku, tak si máme čas sdělit toho trochu více...zjišťuji, že i u ní v rodině je zákeřná nemoc.. loučíme se u ekskalátorů, budoucí lékařka slibuje, že mi napíše email..a tak se také stalo...možná si o mně myslíte, že jsem už blázen:-), ale můj názor je, ŽE ČÍM VÍCE SE O NEMOCI BUDE MLUVIT, ALE NEJEN O NÍ JEN JAKO O NÁZVU, ALE HLAVNĚ O PŘÍZNACÍCH POCITECH NÁS PACIENTŮ. MŮŽE SE TŘEBA PŘIJÍT NA NOVÉ METODY LÉČBY... 
PRO MR. PARKINSONA MÁM JEDEN VZKAZ,NEMĚL JSI CHODIT TAM KDE JSI NEBYL POZVÁN, MYSLÍŠ SI, ŽE MŮŽEŠ VŠECHNO ZNEPŘÍJEMNIT.. ALEJÁ SE TI BUDU SNAŽIT ČASEM UKÁZAT, ŽE MOJE ADRESA ROZHODNĚ NEBYLA ŠŤASTNÁ VOLBA...:-)

 

Autor: Martina Uhrová | čtvrtek 12.11.2015 20:56 | karma článku: 18,61 | přečteno: 812x
  • Další články autora

Martina Uhrová

Číslo 5 žije aneb můj 1. rok po DBS

..dýchám, chodím, mluvím, tedy JSEM A ŽIJI. A když píši žiji, tak to myslím doslova. Nikdy už to nebude tak, jako když jsem byla zdravá, ale metoda DBS, mě vrátila zpět do života

9.3.2019 v 14:32 | Karma: 19,61 | Přečteno: 767x | Diskuse| Karlovy Vary

Martina Uhrová

Princ na bílém koni? Existuje...

Když jsem si myslela,že mě nemůže nic překvapit, objevil se ON.Někdy mám pocit, že spadl z nebe.Tak empatický chlap, a k tomu ještě chytrý a pohledný.Tento článek jsem mu věnovala k jeho narozeninám... a myslím,že si ho zaslouží..

25.3.2018 v 0:42 | Karma: 16,88 | Přečteno: 899x | Diskuse| Letní povídka

Martina Uhrová

Moje naděje na lepší zítřky má zkratku DBS a datum 20.2.2018

...a spadla klec.můj stav se horšil a horšil a Mr. Parkinson začal být nebezpečně v převaze-organizoval celý můj život,,,řídila jsem se jím..nemohla jsem nic... a jednou jsem si řekla a DOST....

24.3.2018 v 22:37 | Karma: 18,85 | Přečteno: 875x | Diskuse| Společnost

Martina Uhrová

Nová metoda léčby Parkinsonovy nemoci na karlovarské neurologii

....když má člověk bolesti, které ho doženou až do nemocnice, kde doufá, že mu pomohou, a nenapadne ho že by mu mohli uškodit...

20.1.2017 v 17:31 | Karma: 21,68 | Přečteno: 2417x | Diskuse| Sport

Martina Uhrová

Mých 24 hodin v Praze aneb zlodějka s diagnozou G20

...chtěla jsem si koupit něco hezkého na see. Ikdyž jsem nemocná, tak jako každá žena se chci lbit.,,byl to super nákup za úžasné slevy ....měla jsem radost až do doby kdy jsem vstupíni dveřmi chtěla opustit obchod..

20.1.2017 v 16:20 | Karma: 21,91 | Přečteno: 947x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

ÓČKO rozšiřuje spolupráci s influencery, odemyká jejich prémiový obsah

24. dubna 2024

ÓČKO prohlubuje spolupráci s předními českými videomakery a podcastery. V novém projektu O UNLOCKED...

Z léčebny za odměnu do fast foodu. Obézních dětí přibývá, i kvůli rodičům

24. dubna 2024

Premium Dětí s obezitou přibývá. „Z naší praxe nic nenasvědčuje tomu, že by se situace měla lepšit, spíše...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Vláda je pro preventivní zadržení zbraně. Podezřelé nákupy se mají hlásit

24. dubna 2024  5:25,  aktualizováno  15:46

Přímý přenos Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1003x
43letá mladá žena s Parkinsonovou nemocí, která právě díky nemoci začala psát nejen o nemoci, ale i o tom co se kolem ní děje...

Seznam rubrik