Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak mě v Bronxu Prahy zastihla moje kamarádka dystonická křeč

...Praha Černý Most,krásné sluneční odpoledne, počasí, které vybízí k procházce.. já na lavičce bojuju s dystonickou křečí.potom se postavím,chci dojít na metro, už jsem někde měla být , ale..přijde druhá křeč..pomůže mi někdo?

 Je krásný jarní den, 31.3.Dopoledne jsem naštívila neurologii v rámci studie nového léku, cítila jsem se celkem dobře a tak jsem vyrazila udělat si nějakou "radost"do OC na Černém Mostě. V jednom mém oblíbeném obchodě/vedou tam i větší velikost než je XS:-) měli 70% slevy, tak proč toho nevyužít:-)Něco málo jsem nakoupila, netáhla jsem ani nic těžkého, bývalé kolegyně mi nabídly nechat si kufr u nich v kanceláři, což jsem kvitovala. OC je od metra vzdáleno cca 200m odhaduji. Ke konci nákupního šílenství jsme si vzala plánovanou dávku léku,zaplatila jsem a vydala se zpět k metru. V půlce cesty jsem cítila, že není vše v pořádku, a rozhlížela se ,kde bych si mohla sednout a počkat až lék zabere. Lavičky byly ode mně 10 m. Říkám si super, sednu si ono to bude za chvilku fajn. Chvíll jsem seděla spíš jsem to bylo kroucení v sedu pravá noha se napjala i v koleni jako luk, lidé chodili a koukali....z povzdálí mě sledovali bezdomovci, snažila jsem se vypadat normálně,, ale zřejmě se mi to vůbec nedařilo..Vedle seděla slečna a poslouchala hudbu, ptala jsem se jí, zda je u metra někde výtah vysvětlila mi ochotně cestu. Bylo to asi jen 50m. Vzala jsem si ještě jeden prášek a čekala, volala jsem bývalé kolegyni,co se mi děje a ona říká, že ať jsem v klidu, že na mě počká i s kufrem. Říkala jsem si, že to dám,, dojít ten kousek, několikrát jsem vstala a pak si zase sedla.Za chvíli se zdálo, že moje kámoška dystonická křeč se šla kámošit s někým jiným. Vstala jsem a říkám si to dojdu...nedošla..jsem to. 5m před dveřmi výtahu jsem se zastavila opřela o počůranou zeď a sunula se k zemi. Nikdo se mě na nic neptal. Když už jsem cítila, že bych už mohla vážně upadnout, z posledních sil jsem zavolala o pomoc. Přiběhl kde mě špatně česky mluvící starší pán, vypadal na ukrajnského dělníka, ale jak jsem se později dozvěděla, byl to prý Makedonec. Další kdo se u mě zastavil byla babička s kočárkem..Stačila jsem říct, že jsem nemocná, že má křeč.Zřejmě si též mysleli, že jsem zfetovaná. Paní neměla šanci mě udržet, pán to zaregistroval a odchytil dalšího pána/ten ochotný moc nebyl/aby mě chytl z druhé strany a pomohl mu dostat mě do výtahu. Asi 5x mi nabídli, že zavolají RZ. To jsem odmítla, při při představě, že nevím kam mě odvezou a jak dlouho tam budu zase čekat..Vyjeli jsme výtahem. K metru ale vedly schody dolů. 
Všichni jsme věděli, že ty já prostě nemám šanci sejít. Zahlídla jsem novinový stánek a před ním byla stolička. Bylo to na můj stav daleko, ale nějak jsem se tam dohrabala, prosila jsme je aby mě na ni posadili, a koupili mi coca colu.. Ta mi většinou vždy pomůže rychleji léky dostat do těla...a opravdu.. za 5 min po prvním doušku se dostavila částečná úleva. Vstala jsem a za doprovodu Makedonce jsem se dostala konečně do metra. Ptala jsem se ho, zda moji nemoc zná, Neznal...sice jí neznal,ale pomohl mi.A to bylo pro mě v tu chvíli důležité.Snažila jsem se mu vysvětlit oč běží, ale nemyslím si , že mi rozuměl. Sedla jsem si v metru a odpočívala..Najednou se můj "zachránce"objevil přede mnou a prosil mě o telefon. Prý že se budem kamarádit:-)Normálně bych byla asi dost ostrá, ale vzhledem k situaci jsem mu mírně sdělila, že jsem vdaná a že bydlím daleko. Byl v celku rozumný:-) Vystoupil asi na 3.stanici.Považovala jsem za slušnost mu podat ruku a poděkovat za pomoc. On mi ruku políbil, což jsem nečekala a řekl mi, že tak pěkné ženě pomohl rád....a pak vystoupil..Já jsem pak už v pořádku docestovala tam kam jsem měla.Další kámoška dystonická křeč přišla v noci...ale na tu už jsem byla připravena:-).Včera jsem tuto příhodu vyprávěla v rámci 4hodin strávených na nerurologické klinice, paní doktorce, která mě má v rámci studie v péči. Shodly jsme se na tom, že RZ v tomto případě nemá cenu volat, že už za 5 minut můžu být v naprosto normálním stavu. A tak mi do Průkazky kartičky napsal, co mají křeče přítomní kolemjdoucí dělat...a že není nutné volat RZ. Ale pomoci si např. podat lék...Začínám se vážně bát, že příště už nikdo nepřijde ani na mén volání....

Autor: Martina Uhrová | neděle 17.4.2016 0:39 | karma článku: 17,95 | přečteno: 774x
  • Další články autora

Martina Uhrová

Číslo 5 žije aneb můj 1. rok po DBS

..dýchám, chodím, mluvím, tedy JSEM A ŽIJI. A když píši žiji, tak to myslím doslova. Nikdy už to nebude tak, jako když jsem byla zdravá, ale metoda DBS, mě vrátila zpět do života

9.3.2019 v 14:32 | Karma: 19,61 | Přečteno: 767x | Diskuse| Karlovy Vary

Martina Uhrová

Princ na bílém koni? Existuje...

Když jsem si myslela,že mě nemůže nic překvapit, objevil se ON.Někdy mám pocit, že spadl z nebe.Tak empatický chlap, a k tomu ještě chytrý a pohledný.Tento článek jsem mu věnovala k jeho narozeninám... a myslím,že si ho zaslouží..

25.3.2018 v 0:42 | Karma: 16,88 | Přečteno: 899x | Diskuse| Letní povídka

Martina Uhrová

Moje naděje na lepší zítřky má zkratku DBS a datum 20.2.2018

...a spadla klec.můj stav se horšil a horšil a Mr. Parkinson začal být nebezpečně v převaze-organizoval celý můj život,,,řídila jsem se jím..nemohla jsem nic... a jednou jsem si řekla a DOST....

24.3.2018 v 22:37 | Karma: 18,85 | Přečteno: 875x | Diskuse| Společnost

Martina Uhrová

Nová metoda léčby Parkinsonovy nemoci na karlovarské neurologii

....když má člověk bolesti, které ho doženou až do nemocnice, kde doufá, že mu pomohou, a nenapadne ho že by mu mohli uškodit...

20.1.2017 v 17:31 | Karma: 21,68 | Přečteno: 2417x | Diskuse| Sport

Martina Uhrová

Mých 24 hodin v Praze aneb zlodějka s diagnozou G20

...chtěla jsem si koupit něco hezkého na see. Ikdyž jsem nemocná, tak jako každá žena se chci lbit.,,byl to super nákup za úžasné slevy ....měla jsem radost až do doby kdy jsem vstupíni dveřmi chtěla opustit obchod..

20.1.2017 v 16:20 | Karma: 21,91 | Přečteno: 947x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladého muže, který nožem vyhrožoval dvěma lidem. Při...

Ředitelem Vojenského zpravodajství by mohl být Bartovský, nahradí Berouna

23. dubna 2024  13:28,  aktualizováno  14:59

Novým ředitelem Vojenského zpravodajství (VZ) by mohl být Petr Bartovský. Kandidáta dnes na...

Nevěřte lžím a pomluvám, obhajuje Babiš neúčast na jednání o důchodech

23. dubna 2024  14:49,  aktualizováno  14:58

Poslanec a šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X zveřejnil video, ve kterém...

Ferimu za mřížemi nebezpečí nehrozí, jako právník bude populární, míní bývalý vězeň

23. dubna 2024  14:58

V pondělí odvolací soud potvrdil tříletý trest pro Dominika Feriho. Exposlance uznal vinným v...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1003x
43letá mladá žena s Parkinsonovou nemocí, která právě díky nemoci začala psát nejen o nemoci, ale i o tom co se kolem ní děje...

Seznam rubrik