Moje parkinsonská TV premiéra

12. 11. 2015 19:10:10
..kamera klapka jedem...nikdy jsem si nemyslela, že tohle uslyším na vlastní uši a nikdy jsem si nemyslela, že budu mluvit o své nemoci....ale stalo se a já jsem se 1.5.2015 objevila v halvních zprávách televize Barrandov

Celkem v klidu si jedu autobusem z práce a přemýšlím, co budu zítra dělat...asi se líbat pod třešní:-) nebo pod rozkvetlým stromem??? Je přeci 1.5:-).

A taky se konečně vyléčím z bolesti po 1,5 hodinovém trhání zubu. Moje rozjímání přeruší sms s textem Prosím pojď zítra do TV, v první chvíli mě napadlo, že se jedná o aprílový žertík a něco v tom duchu jsem naší předsedkyni Romaně odepsala. Ale ta mě za chvíli ujistila, že to není legrace, ale skutečnost. 3 větami mi vysvětlila, o co se jedná, velmi na ní obdivuji, že ona opravdu zbytečně nemluví a že pár slovy dokáže perfektně popsat cokoli. V rychlosti se ptám o čem tam budu mluvit? Odpověď zní no přeci o sobě a o Tvém příběhu, v duchu si říkám, to bych mohla zvládnout a poprosila jsem jí o 10 minut strpení, říkala jsem si, že bych to přeci jen měla probrat s manželem a vypadalo to asi takto: vrazím do dveří a křičím, že zítra mám jít točit reportáž do Prahy do TV o Parkinsonovi, podíval se na mě dost zvláštně, asi si chvíli myslel, že množství léků, které užívám mi zatemnily mozek, a já ještě dodala: Jedeš se mnou nebo si mám rezervovat autobus? Za 5 minut jsme vymysleli rodinný výlet a já potvrzuji svoji účast, později mi šéfová potvrzuje čas a ještě mě stačí překvapit jedním telefonátem, že mi nabídne odvoz z KV, což s díky odmítám. Ale v nitru mě to moc těší. Sedím a přemýšlím, co se bude zítra dít:-) chtěla bych se nějak připravit, ale vím, že nejlepší věci vyvstanou ze spontánnosti a přirozenosti a tak dopíšu tuto událost a půjdu raději do postele. Nejlepší komentář k mé televizní premiéře měla moje dcerka Adélka. První reakce byla: A mami, prosím Tě, jak dlouhý bude ten Tvůj pořad? A jak často teď budeš v TV? Musím to říct holkám ve škole, aby se dívaly:-)Já se směji a přeji si, aby se nedívaly jen spolužačky Adélky:-).Snad se mi to splníJ.Druhý den ráno vyrážíme celá rodinka směr Praha, posilníme se na cestě obědem a ve 12hodin přijíždíme do Kateřinské ulice, kde má natáčení probíhat. Zdravíme se s Romanou a paní doktorkou Terezou Uhrovou. Po chvilce se objevili dva mladíci jeden držel mikrofon a druhý kameru. Mysleli jsme si, že natáčení bude tak 30 minut a ono trvalo celé 2 hodiny, neustále jsme se přemisťovali mezi ordinacemi chodbami a parkem, hledali vhodnou lavičku k rozhovoru, protože většina z nich byla potřísněna ptáky, pak jsme řešili, zda rozhovor ve stoje nebo vsedě, můj příchod do ordinace jsme točili asi 6x... vždy jsem byla napomenuta, že nesmím koukat od kamery...zkrátka natočit 1,5 minutou reportáž není žádná legraceJ. Asi tak 5x jsem se procházela, z čehož nic v reportáži nezazněloJ. Dozvídáme se, že by reportáž měla zaznít už v 18.30 ve zprávách, Romana mě veze na Flóru tam se setkávám s rodinou, vypijeme rychle kávu já si ještě stihnu koupit kabelku. To abych se odměnila za televizní výkonJ a potom už rychle spěcháme do KV abychom to v TV stihli, mezitím pošlu zprávy přátelům, ať všeho nechají a určitě si v 18.30 si naladí TV Barrandov, většina z nich mě asi poslechla. Sedím před TV a říkám si, že se nad na sebe ani nedokážu dívat, ale zvědavost je větší. Nakonec to zvládám a rodina na konci reportáže tleská.. super....a mám to za sebou a snad i úspěšněJ.Druhý den mi ráno Adélka připomíná, abych si vzala pásku na ruku, že v TV o ní mluvím, a jak to, že mi leží na stole. Vysvětluji jí, že páska se nosí jen venku, ona s úsměvem odchází a říká mi, že mě bude kontrolovat. Ještě, že jí mámJ.Televize pro mě byla velká zkušenost . Někteří lidé si mohou myslet, že se snažím nemocí zviditelnit, ale jak všichni víme, tato nemoc není moc na ukazování a na osobní reklamu. Po natáčení musela být odměna, a tak jsem zamířila pro kabelku. Při koupi kabelky jsem najednou nemohla zandat peníze do peněženky, kupodivu papírové, najednou mi to prostě nešlo, za mnou fronta, prodavačka nervózní v jejích očí jsem četla, nepochopení, co mi může tak dlouho trvat na zandání peněz, jak můžu být tak pomalá? Ano můžu...tak jsem si pokorně vzala nějak do ruky všechny věci a šla raději na stranu v klidu si vše uklidit. Ovšem minulý týden jsem měla jinou zkušenost. Díky pásce jsem se setkala s pochopením. Nastupovala jsem do autobusu do KV, autobus se rozjel, já nějak nezvládala kabelku, tašku, a ještě hlídat rovnováhu, slečna, vedle které jsem měla místo, se na mě podívala a říkala, já vám to podržím, viděla jsem, že předtím si všimla pásky, pásky s nápisem JSEM PARKINSONIK. Když jsem jí dostala váhala jsem, zda jí nosit nebo ne, ale nakonec jsem volila první variantu nikdy člověk neví, co se mu stane, kde upadne, kde ho najdou, nebo může mít třeba autonehodu atd... je dobré, aby okolí vědělo, že máte tuto diagnózu už jen kvůli lékům, které nám nikdo nesmí podat. A PROTO NESTYĎTE SE ZA SVOJI DIAGNOZU A KLIDNĚ PÁSKU NOSTE AŤ OKOLÍ VÍ, ŽE JSME NEMOCNÍ A NE ZFETOVANÍ NEBO OPILÍ

Autor: Martina Uhrová | čtvrtek 12.11.2015 19:10 | karma článku: 12.12 | přečteno: 424x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 29.06 | Přečteno: 560 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 51 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 300 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 526 | Diskuse
Počet článků 22 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 982

43letá mladá žena s Parkinsonovou nemocí, která právě díky nemoci začala psát nejen o nemoci, ale i o tom co se kolem ní děje...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...