Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dvě dámy s diagnozou G20

Potkaly jsme se na internetu, díky naší diagnóze, ale i kdybychom nemocné nebyly a potkaly se jinde, daly bychom se do řeči, nebo by nás někdo seznámil, rozuměly bychom si. I bez G20. Ale s naší nemocí se dovedeme více pochopit..

Dnes bych se s Vámi ráda podělila o zážitky z mého středečního "výletu " do Prahy a o mém novém přátelství s dámou jejíž životní heslo zní : ŽIVOT NENÍ VUBEC ŽÁDNÁ SRANDA , TU SI Z NĚJ TEPRVE MUSÍME UDĚLAT !! .....tak tedy , ve středu ráno jsem si na Zličíně vyzvedla přítelkyni Alenku z Plzně, se kterou jsme se potkaly na internetu a velmi jsme si padly do oka. Myslím si, že to není jen naše společná diagnóza G20 (Parkinsonova choroba), ale že bychom se skamarádily i bz ní, kdyby to tak život chtěl a my jsme se potkaly za jiných okolností. Jely jsme do VFN na Karlák, kde měla Alča konzultaci u lékařů a mě poté čekala, také na Karláku, chirurgie. Už z minulého týdne jsem věděla, že mne čeká ortéza Vaco ped, jelikož mám natrženou Achillovu šlachu. Bohužel nemohu mít ani berle ani fr. hole, protože bych se na nich neudržela. Doplatek na toto 3kg monstrum je 2.250,-Kč. Sice jsem měla info z pojišťovny, že mohu žádat lékaře o zvýšenou úhradu, ale že mi lékař musí vyplnit tzv. formulář 21. Na neurologii jsem obdržela zprávu, že skutečně jiná léčba není možná. Ovšem chirurg na to vůbec neslyšel. Bylo mi řečeno, že on to nikdy nedělal a formulář stejně nemá. Nasadil mi gigant na nohu a oznámil mi, že v tom mám i spát. To jsem hned zavrhla, protože při mých samovolných pohybech bych mohla nechtěně nakopnout svého chotě. 3x se mě ptal, zda mám doprovod, já ho ujistila, že ano , ale kdybych mu řekla, že jde též o stejně nemocnou osobu jako jsem já, asi by se MUDr. divil. Vyšla jsem ven a chtělo se mi neskutečně brečet , ztrácela jsem rovnováhu a měla jsem pocit, že upadnu, ale Ali vyprskla smíchy a viditelně jí pobavil pohled na mě a ptala se, zda mi dali zimní model , jelikož ortéza byla tak zvaně s chlupem dovnitř :-D . Jsem moc ráda, že tam v tu chvíli Ali byla, musela jsem se začít smát taky. Nakonec i moje tělo se vyrovnalo se zátěží a my jsme vyrazily z areálu. Pomalinku jsem si vyzkoušela nástup a výstup pří jízdě tramvají, eskalátory, jízdu metrem. Celkem to šlo. V naší sestavě ale začalo přituhovat. Já jsem si koupila nový kufr a Alča táhla krabici od ortézy.
Narvaly jsme se na Můstku v metru do výtahu, který slouží pro přestup invalidů , uprostřed výtahu byl těžce postižený pán na vozíku a my se nasoukaly horko těžko z každé strany jedna , Alenka držela nebožákovi nad hlavou obří krabici od ortézy a já nový kufr. Patrně to vypadalo , že je nás ve výtahu ještě málo a tak se do něj museli nasoukat ještě další dva důchodci ....a tím se stalo to , co se stát nemělo , strčili do Alenky ta přestala ovládat v nemocné ruce držení obří krabice a zmáčkla s ní ovládací panel vozíku , evidentně měla trefu na tlačítko START...nebohý pán nabral v uzavřeném výtahu obrovskou rychlost , zachránilo ho pouze to , že výtah už byl v pohybu a tím pádem dveře pevně uzavřené. V metru jsme si představovaly situaci, kdyby byli dveře otevřené :-D ..... za celý den jsme toho všeho měly už až nad hlavu a hlavně mě už bolelo břicho od smíchu. Každá jsme si chtěly po celý den navzájem pomáhat a musely jsme vypadat skutečně komicky. Alča mě celý den krotila, abych tolik nespěchala. Jedna druhé jsme kontrolovaly čas na braní prášků . Zažila se mnou i totální vytuhnutí. Na závěr dne jsme zašly do Ikei, velmi dobře jsme se najedly a zhodnotily náš společný „výlet“ do Prahy. Ali ještě musela v letu koupit co jí pod ruku přišlo a vydaly se každá po svojí trase domů .Domluvily jsme se, že příště si musíme dopřát více klidu. To bude hodně těžké pro mě to dodržet. A drobet se obávám , že stejně zemřeme smíchy .....Ale už se na příště strašně moc těším!
PS : opět jeden důkaz toho , že Vám Parkinson hodně vezme ,ale i dá :-).....jako důkaz je tohle nové přátelství za které jsme obě moc rády :-) 

 

 

Autor: Martina Uhrová | neděle 5.6.2016 21:05 | karma článku: 20,82 | přečteno: 1415x
  • Další články autora

Martina Uhrová

Číslo 5 žije aneb můj 1. rok po DBS

..dýchám, chodím, mluvím, tedy JSEM A ŽIJI. A když píši žiji, tak to myslím doslova. Nikdy už to nebude tak, jako když jsem byla zdravá, ale metoda DBS, mě vrátila zpět do života

9.3.2019 v 14:32 | Karma: 19,61 | Přečteno: 767x | Diskuse| Karlovy Vary

Martina Uhrová

Princ na bílém koni? Existuje...

Když jsem si myslela,že mě nemůže nic překvapit, objevil se ON.Někdy mám pocit, že spadl z nebe.Tak empatický chlap, a k tomu ještě chytrý a pohledný.Tento článek jsem mu věnovala k jeho narozeninám... a myslím,že si ho zaslouží..

25.3.2018 v 0:42 | Karma: 16,88 | Přečteno: 899x | Diskuse| Letní povídka

Martina Uhrová

Moje naděje na lepší zítřky má zkratku DBS a datum 20.2.2018

...a spadla klec.můj stav se horšil a horšil a Mr. Parkinson začal být nebezpečně v převaze-organizoval celý můj život,,,řídila jsem se jím..nemohla jsem nic... a jednou jsem si řekla a DOST....

24.3.2018 v 22:37 | Karma: 18,85 | Přečteno: 875x | Diskuse| Společnost

Martina Uhrová

Nová metoda léčby Parkinsonovy nemoci na karlovarské neurologii

....když má člověk bolesti, které ho doženou až do nemocnice, kde doufá, že mu pomohou, a nenapadne ho že by mu mohli uškodit...

20.1.2017 v 17:31 | Karma: 21,68 | Přečteno: 2417x | Diskuse| Sport

Martina Uhrová

Mých 24 hodin v Praze aneb zlodějka s diagnozou G20

...chtěla jsem si koupit něco hezkého na see. Ikdyž jsem nemocná, tak jako každá žena se chci lbit.,,byl to super nákup za úžasné slevy ....měla jsem radost až do doby kdy jsem vstupíni dveřmi chtěla opustit obchod..

20.1.2017 v 16:20 | Karma: 21,91 | Přečteno: 947x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Pomstím Palestinu, psal ve Francii podezřelý z únosu a znásilnění Židovky

25. dubna 2024  16:18

Policie ve Francii zadržela dvaatřicetiletého muže z pařížského předměstí Gennevilliers, který čelí...

Svědci mluvili až příliš, soud s Weinsteinem se zopakuje. Z vězení však nevyjde

25. dubna 2024  15:46,  aktualizováno  16:15

Newyorský odvolací soud ve čtvrtek zrušil odsouzení někdejšího hollywoodského producenta Harveyho...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla matka Rakušanovi

25. dubna 2024  16:02,  aktualizováno  16:14

Aktualizujeme Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

V plaveckém bazénu v Řepích utonul muž, nejspíš měl zdravotní problém

25. dubna 2024  16:09

Ve veřejném plaveckém bazénu v pražských Řepích ve čtvrtek utonul přibližně sedmdesátiletý muž....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 22
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1003x
43letá mladá žena s Parkinsonovou nemocí, která právě díky nemoci začala psát nejen o nemoci, ale i o tom co se kolem ní děje...

Seznam rubrik